ТУРБО МАНИЯ - малко info.....

Предишната тема Следващата тема Go down

ТУРБО МАНИЯ - малко info.....

Писане  ivo_civic on Чет Дек 13, 2007 11:09 pm

Няма ли да се пръсне двигателя?
Правилният отговор на този въпрос изисква пълен анализ на инерционните сили и термичното натоварване преди и след турбоконверсията. След редица изследвания се е стигнало до следните изводи: Инерционно натоварване. Най-голямо натоварване детайлите на двигателя изпитват в горна и долна мъртва точка. Стандартно това натоварване е толкова голямо, че увеличения натиск върху буталото в следствие на налягането на турбото се оказва почти незначителен. С две думи, при налягания до 0.4 бара механичното натоварване на двигаеля се увеличава незначително. Термично натоварване. При атмосферните двигатели температурата на детайлите и охладителната система се повишава при работа в турбо режим. Това всъщност е по-големия проблем, който трябва да бъде решен. За това основна задача при турбо конверсията е намаляване на термичното натоварване. Има различни начини за справяне с него като монтиране на интеркулер, намаляване на аванса, намаляване на степента на компресия и други.

Ще се повиши ли разхода на гориво?
Eстествено! Няма начин да се повиши мощността и разходът да остане същия. Чудеса не стават! При работа на двигателя под 2500 оборота, където няма налягане на турбото, разхода ще остане почти като на атмосферна кола. Но едва ли има човек, който да иска повече мощност и да кара в ниски обороти :-) Увеличаването на разхода е нещо, с което трябва да се примирите при какъвто и да е тунинг на двигателя.

Ще се скъси живота на двигателя?
Реално турбо конверсията ще скъси живота на двигтеля, но незначително. Нали не очаквате да повишите мощността, без да се увеличи износването? Ако карате здраво, но все пак с някакъв респект към двигателя може да очаквате живота на двигателя да се скъси с 10%.

Ще издържат ли скоростната кутия и съединителя?
Да. Без проблем. Имайте в предвид, че трансмисията изпитва толкова голямо натоварване на първа предавка при атмосферния двигател, колкото турбото не може да направи на втора при 0.4 бара. Повечето проблеми със съединителя са по-скоро в следствие на лошия стил на каране.

Какъв ефект се усеща при карането на кола след турбо конверсия?
Турбото най-общо може да се нарече мултипликатор на въртящия момент:колкото повече налягане, толкова по-голям въртящ момент. Налягане на турбото от 0.4 бара ще увеличи въртящия момент с около 40%. Това означава, че на 4-та предавка автомобилът ще ускорява така, както преди това е ускорявал на 3-та. Представете си какво ще се случи на 2-ра! Друго сравнение е, че при 0.7 бара, времето за което колата ускорява от 0-100 км/ч, ще намалее с 30%, т.е. Ако стандартно ускорява за 9 секунди, след турбо конверсията ще ускорява за 6.

МОНТАЖ НА ТУРБО

Най-общо са включени следните части:
- Турбо.
- Фланци.
- Маркучи за маслото.
- Монтаж на турбото.
- Интеркулер.
- Алуминиеви тръби за интеркулера.
- Силиконови маркучи и колена.
- Скоби за стягане на маркучите
- Монтаж на интеркулера.
- Уред за налягане на турбото.
- Blowoff.
- Елeктроника.
- Монтаж и настройки на електронииката.
- Рейка за доълнителни инжектори.
- Инжектори.
avatar
ivo_civic

Брой мнения : 68
Age : 30
Location : SOFIA
Registration date : 05.12.2007

Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

ЗАДАДОХА МИ ВЪПРОС

Писане  zaggituning on Пет Яну 04, 2008 8:47 pm

Зададоха ми въпрос? Мисля, че аз не съм точния човек, но ivo turboto i radioman могат да дадат повече инфо. Става въпрос за Турбо, а както знаете аз се занимавам с оптика,интериор и екстериор,мултимедии,аудио системи окаяване и електроники. От двигатели и по специално от Турбо не разбирам достатъчно за да се изказвам.
Та,въпроса е: Защо фабрично турбинираните коли НЕ "кихат" , а бегачките имат така наречения разтоварващ клапан и "кихат"... или поне при тях се чува яко. и как точно действат двете турбини при Bi Turbo-то.
Моля,развиите темата и дайте повече инфо ТУК !!!


Последната промяна е направена от zaggituning на Пет Сеп 26, 2008 3:41 am; мнението е било променяно общо 1 път

_________________
ПРАВИ СЕКС С ДЯВОЛА, ЗА ДА ИМАШ ВРЪЗКИ В АДА... НО НЕ ЗАБРАВЯЙ, ЧЕ ДЯВОЛА СЪМ АЗ...
А ЖЕНА ЗАД ВОЛАНА Е КАТО ЛУД ЗАД КАРТЕЧНИЦА..........
ZAGGITUNING - СКОРО И ВЪВ ВАШИЯ ГРАД...
avatar
zaggituning
Admin
Admin

Брой мнения : 690
Age : 40
Location : МЕЛМАК - СОФИЯ
Registration date : 04.12.2007

Вижте профила на потребителя http://www.zaggituning.com

Върнете се в началото Go down

BI-Turbo... Весела и успешна нова 2008-ма година !!!

Писане  kalouenka on Съб Яну 05, 2008 11:30 pm

Мдам това е интересно за Bi-Turboto мисля тази година края или другата да слагам такова.. интересно ми е с моя двигател дали ще понесе такава модефикация демек дали ще се пръсне като се съобразят баровете налягането и вдигането на мощността?? Ако има някой компетентен по този въпрос да пише и най-важното къде може да ми я направят смисъл къде ще може да ми я направят колата и да не гърми двигателя а да си е като фабрично турбо :Smile)
avatar
kalouenka

Брой мнения : 60
Age : 34
Location : София
Registration date : 13.12.2007

Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: ТУРБО МАНИЯ - малко info.....

Писане  ivo_civic on Съб Яну 05, 2008 11:37 pm

идеята е проста - 2 турбини на една ос- едната страна е закачена за изходящия колектор (горещата страна) а другата е закачена за входящия колектор и помпа въздух във въздухозаборника на колата (студена страна). как стаа пиниза? изходящия колектор на едно място е стеснен- с цел да се качи скороста на изгорелите газове за което също допринася и факкта че са много близо до изходните портове на двигателя (главата/ите). на този поток е изложена малката турбина. горещите изгорел газове иа развъртат до 8000-10000 оборота при които голямата турбина от другата страна (нали са на обща ос) постига максимално налягане на въздуха. разбира се на тия оборои нито един лагер не издържа и затова оста на турбото "плува" във масло- което в повечето случаи е и маслото на двигателя- рядко турбо маслото е отделно. затова и е много важно на турбо колите да се сменя маслото редовно- иначе турбото изгаря... също така турбо колите често имат и маслен радиатор за да охлаждат не толкова маслото заради двигателя колкото за турбо(тата). понякога се използва и турбо-таймер които при изключване на колата я оставя да работи още 2-3 минути че да мине охладено масло през турботата като не се въртят с цел да не се опича тънкия слои масло във които плуват осите. това, или просто след спортно каране карайте си колата последните 3-5 минути лекичко...

значи с 2 думи- безплатна мощност за сметка на нищо... изгорели газове... решение мечта? не съвсем турботата си имат своите проблеми: за да се вдигнат тези обороти на турбината трябва изгорелите газов да са много горещи и със много висока скорост. горещината се постига като се слагат турботата близо до двигателя а не по назад към ауспусите. високата скорост се постига чрез намаляване на сечението на изходящите колектори. от тука 2 проблема- турбото се нагрява самото то много и също така загрява и студената страна на турбината която пък загрява помпания във двигателя въздух. а топъл въздухх- малко килород. малко кислород- малко гориво. кьор фаида от налягането тогава. затова повечето смислени турбо приложения имат въздушни радиатори (intercoolers). те се използват през тях да се прекарава помпания въздух с цел да се охлажда преди да влезе във двигателя. решения много, във WRX колите повечето имат инжекциони които при нужда впръскват вода за да охладят допълнително радиатора които по условие се поставя някъде където има достъп до свеж въздух. от там и турбо колите имат "готини" въздухозаборници на капака или под фаровете. някои ще каже - ми значи слагаме едни огромни радиатори и.. студения въздух е налице. мда. а кои ще ги помпа тия радиатори? ще има много забавяне (лаг). виж по-долу за лага. другия проблем е отесняването на изходящия колектор с цел да се вдигне скороста на газовете. хубаво, ама по този начин се създава пречка във изходящия тракт (колектори, каталитици, ауспух тръби, гърне). начи тряя внимателно да се смята- ем да се върти бързо турбото хем да не е задавн "отзад" двигателя компромиси са нужни както винаги.

друг проблем със турботата е тяхната инертност и зависимост от оборотите на двигателя. 8000 оборота са много- докато се развърти и почне да прави налягане, минава време. това време е известно като "турбо закъснение" (turbo lag). технологията е напреднала доста и днешните турбо апликации са почти лишени от лаг. как? ми просто ползват повече и по-малки турбота. колкото по-малко турбо-то толкова по-бързо се развърта. добре, ами ако не прави достатъчно налягане? тогава се слагат 2, или 4 и тн. различните фирми обичат различни решения. мазда слага 2 малки един след друг, нисан и митсубиши ги слагат един до друг (всеки храни една страна цилиндри). тойота слага 2 последователни но първото е малко (са ниски обороти) а второто- по-голямо, по-бавно развъртащо се, за високи обороти където малкото вече не му достига капацитет. ауди са като нисан- 2 от 2те страни. повечето коли където максимална мощност се изисква използват едно голямо турбо със много начален лаг които после обаче се компенсира със нечовешки коне. друг компонент които увеличава лага е радиатора (интеркоолера). ако е малък- не охлажда като хората, ако е голям- отнема време на турбото да го напомпа и това увеличава лага.. та пак- компромиси

значи, газ до дупка, турбото се върти и свири като змеи, идва червена линия и тряя се сменя- отпускаш газта и изведнаж всичкото това налягане дето турбото го прави няма къде да отиде и действа като спирачка на голямата турбина (студената страна)... и турбото пада на 5000 оборота където не прави налягане. та сменяш предавката, газ до дупка и .. изненадваш турбото което току що е спряло (това става много бързо разбира се). как се решава проблема? ми във студената страна се инсталира вентилиращ клапан (blowoff valve) които като се вдигне рязко налягането щото си затворил газта и тои отпуска малко така че да не се върне и да спре турбото. всичко е добре, до колкото винаги си натиснал газта.. да ама има ситуации където седиш и изчкаваш 1-2 секунди е през това време турбото намалява оборотите- дори и да не се спира от нагнетения въздух.. при нормалните коли този момент просто се игнорира.. но при WRX в такива "паузи" има инжектори във изходящия колектор преди турботата които инжектират гориво което се възпламенява и помага на турбото да продължи да се върти, че когато се отвори пак газта то да е "на линия". от там и като гледате ралита често се чува едно пукане като намаляват- това са тези микро експлозии които поддържат турбото живо.

друг момент- представи си че малко лошо сметнеш слизането на по-ниска предавка- начи ко стаа? двигателия вдига много обороти и едновремено е натоварен, горещите газове за много горещи и бързи, турбото се развърта сериозно и помпа.. точно когато не тряя да помпа... затова турботата имат клапан за контролиране на налягането което турботата правят (wastegate). обикновено той е със пружина или електронен и отреагирва точно както blowoff valve-а при високо налягане. използва се да ограничи максималното налягане което турбото може да прави. когато налягането е по-високо от допустимото, клапана се отваря и почва да пропуска изгорелии газове покраи турбото (гореща страна) с цел да ограничи скороста на турбината. ако сложиш по-твърда пружина или инструктираш комютъра да държи толерира повече налягане преди да се отвори- турбото прави повече налягане и двигателя развива повече мощност. на това се дължат и страшните подобрения които дават чиповете за турбо коли- те просто държат този клапан затворен повече време.
avatar
ivo_civic

Брой мнения : 68
Age : 30
Location : SOFIA
Registration date : 05.12.2007

Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: ТУРБО МАНИЯ - малко info.....

Писане  kalouenka on Нед Яну 06, 2008 12:26 am

Аха ясно ми стана :Smile) ivo_civic навид съм много на такава модефикация (обработка), само че къде може да ми го направят свясно (както трябва да не гърми мотора и т.н.)?? И другото какви пари да събирам за зялата модефикация :Smile? (грубо казано) :Smile
avatar
kalouenka

Брой мнения : 60
Age : 34
Location : София
Registration date : 13.12.2007

Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: ТУРБО МАНИЯ - малко info.....

Писане  kalouenka on Чет Яну 24, 2008 10:54 pm

Намерих няколко снимки на които е сложено турбо като на моето митсу.. друго сащо да ли е запазен климатика.. Иво дали и при моето митсу ще е там турбото ... :Smile



afro
avatar
kalouenka

Брой мнения : 60
Age : 34
Location : София
Registration date : 13.12.2007

Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: ТУРБО МАНИЯ - малко info.....

Писане  quattro_sport on Съб Яну 26, 2008 9:40 pm

Евала пич мноо ясно казано. study Arrow
avatar
quattro_sport

Брой мнения : 32
Age : 44
Location : Bulgaria
Registration date : 17.12.2007

Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: ТУРБО МАНИЯ - малко info.....

Писане  Elboriso on Чет Фев 07, 2008 2:31 pm

Що е то "Дънфрат" ако се пише така, Няма никакво инфо, било нещо към турбото.
avatar
Elboriso
VIP
VIP

Брой мнения : 315
Age : 35
Location : Sofiq
Registration date : 08.12.2007

Вижте профила на потребителя

Върнете се в началото Go down

Re: ТУРБО МАНИЯ - малко info.....

Писане  Sponsored content


Sponsored content


Върнете се в началото Go down

Предишната тема Следващата тема Върнете се в началото


 
Permissions in this forum:
Не Можете да отговаряте на темите